boeiend opgeschreven!

BoekieWoogie 03 oktober 2021
‘Majesteit’ is het tweede deel van ‘American Royals’ en is eigenlijk nog leuker en boeiender dan het eerste deel.

Katherine McGee schrijft volgens haar vaste recept, dat ze ook heeft gebruikt voor de ‘Duizend hoog’-trilogie: vier jonge vrouwelijke hoofdpersonen die afwisselend aan het woord zijn en samen een verhaal vertellen.

In ‘Majesteit’ staat de kersverse koningin Beatrice centraal. Ze houdt van de ene man, maar voelt zich door de omstandigheden gedwongen met een andere man te trouwen. Op wie ze nota bene niet eens verliefd is. Haar jongere zus Samantha, die nu troonopvolger is, is verliefd op dezelfde man, een verboden liefde voor haar. Uit frustratie begint ze een neprelatie met weer een ander.
Ook hebben we Nina, die lief en bescheiden is, en Daphne die alles en iedereen naar haar hand probeert te zetten. Ook zij zijn verwikkeld in een meerhoekige relatie en bevriend met het Amerikaanse hof.

McGee heeft alle intriges en onderlinge relatie boeiend opgeschreven en het verhaal is bijna niet weg te leggen. Lees wel eerst het eerste deel om optimaal van ‘Majesteit’ te kunnen genieten.

Lees deze recensie - en andere recensies - op de website van Boekiewoogie: https://boekiewoogie.nl/recensie-katherine-mcgee-majesteit-american-royals-2/

Meer recensies van BoekieWoogie