Mysterieus en goed conceptidee maar net niet spannend genoeg.

Booklover90 05 januari 2021
Hij staat terecht voor de moord op zijn vijf beste vrienden.
Maar hun lichamen zijn nooit gevonden..

Kiekeboe, van Tik Tak-auteur Chris McGeorge, en speelt zich af rond de verdwijning van vijf studenten in de grootste scheepvaarttunnel van Engeland.
De Standedge-tunnel: de langste scheepvaarttunnel in Engeland. Vorig jaar gingen zes studenten naar binnen op een boot. Na tweeënhalf uur kwam alleen Matthew aan het andere eind van de tunnel tevoorschijn, buiten bewustzijn.

Ik heb de debuutroman van deze schrijver nog niet gelezen dus kan niet vergelijken met zijn vorig werk. De cover van het boek sprak me meteen aan, die twee zinnen maken het echt mysterieus alsof er meer aan de hand is dan alleen een ordinaire verdwijningszaak. In het begin las het heel vlot maar daarna begon het verhaal steeds minder vat op me te krijgen. Het werd nogal saai om het cru te moeten zeggen, ook werd er nergens echt diep op de personages ingegaan, je kreeg alleen een oppervlakkige beschrijving. De momenten waarop het spannend wordt is telkens wanneer het hoofdpersonage weer een nieuw gegeven ontdekt in het raadsel van de verdwenen personen maar daarna gaat het terug bergaf. Af en toe wordt er ook verwezen naar zaken uit zijn eerste boek maar dat stoorde niet. Soms kwam het verhaal wel verwarrend over, zeker naar het einde van het boek toe omdat men dan ineens een grote tijdsprong in het verleden maakt om alles duidelijk te maken. De grote plottwist is wel verassend maar komt dan weer erg rommelig en onrealistisch over.

Achter in het boek kom je te weten dat de Standedge tunnel en het dorpje Marsden echt bestaan, het is altijd leuk om bestaande plaatsen in een boek te verwerken. Ik ga hier dan ook zeker eens een bezoekje aan brengen in de toekomst.

Meer recensies van Booklover90