Geheel onverwacht tot een goede Thriller.

Booklover90 20 januari 2021
Cara Lockhart is net begonnen aan haar levenslange gevangenisstraf in HMP North Fern – een gloednieuwe zwaarbewaakte gevangenis voor vrouwen. Ze is veroordeeld voor een moord die ze zweert niet te hebben gepleegd.

En dan wordt ze op een ochtend ook nog wakker naast haar vermoorde celmaat. De deur is de hele nacht op slot geweest, en dus is Cara de enige verdachte. Er is alleen een probleem – Cara weet zeker dat zíj het niet gedaan heeft. Dus wie wel? En houdt het verband met haar onterechte veroordeling?

Hoe vind je een moordenaar op een plek waar iedereen er een is?

Dit is het tweede boek dat ik van deze schrijver heb gelezen. Na zijn tweede thriller Kiekeboe gelezen te hebben had ik een gevoel van teleurstelling ondanks de vele goede recensies. Daardoor begon ik aan dit boek met veel minder verwachtingen maar ik moet eerlijk toegeven dat ik deze keer niet teleurgesteld was, in tegendeel..

Het boek begint en eindigt in de gevangenis.
Het eerste deel van het verhaal gaat enkel over het heden: we maken eerder oppervlakkig kennis met de verschillende personages en de dagelijkse routine in het gevangeniswezen.
Pas in het tweede deel komen we meer te weten over de andere personages hun verleden en zo ook hun beweegredenen al dan niet met wraak.

Ik heb het boek op 2 dagen uitgelezen, zo hard intrigeerde het verhaal me. Ik had al een klein vermoeden hoe het in elkaar zat, nog voordat het aspect wraak aan bod kwam maar uiteindelijk was het gehele verhaal nog net iets intenser dan oorspronkelijk gedacht. Hoe kan iemand zo ver gaan vanwege een afwijzing in het verleden?

Helaas zit ik nog met een aantal onopgeloste vragen die me blijven achtervolgen als ik niet kan slapen en ga nadenken over het boek dat ik die dag gelezen heb. Hoe zit het bv met de personages die het hoofdpersonage uiteindelijk hebben geholpen? Hoe zat de gevangenis nu werkelijk in elkaar, wat was het exacte doel naast de persoonlijke kwestie? Daardoor voelt het verhaal voor mij aan als niet helemaal afgewerkt.

Ondanks dat euvel heeft de auteur me wel weten te raken waardoor ik zijn werk in de toekomst zeker ga lezen.

Meer recensies van Booklover90