Keith Young is rechercheur bij de New York’s Finest, de beste taskforce van de NYPD. Hij leeft voor zijn werk en dus voor het veilig houden van zijn geliefde stad New York. Naar een relatie is hij allesbehalve op zoek.
Ava Monroe is de echtgenote van Jack Monroe, de burgemeester van New York. Binnenkort stelt hij zich kandidaat om gouverneur te worden en daarbij wil hij de ultieme steun van Ava. Maar de wereld van Ava is niet zo rooskleurig als het ideaalplaatje dat het koppel naar buiten brengt.
Als het pad van Ava dat van Keith kruist, is er onmiddellijk chemie tussen hen. Kunnen ze elkaar helpen om hun doelen te bereiken of zouden ze beter zo ver mogelijk uit elkaars buurt blijven?

‘Onder surveillance’ is het derde deel van de steamy romancereeks ‘New York’s finest’ van auteur Danielle Carson. Voor mij was deze auteur tot nu onbekend, dus ik heb ook de vorige twee delen niet gelezen.
Dit ebook heeft een cover die bij het verhaal past: een tikkeltje uitdagend en tegelijk ook stoer. Het verhaal valt voor mij niet in een specifieke categorie, maar zou ik omschrijven als een new adult gecombineerd met romance en ook wat thrillergehalte. Er zit veel spanning in het boek, zowel van passionele als criminele aard. Het is immers in grote lijnen een politieverhaal.
Er is geen proloog. Het verhaal start bij een concrete, sfeervolle scene vanuit het standpunt van Keith en wordt nadien afgewisseld met dat van Ava. Je leest vanuit de ik-persoon, waardoor je een goed zicht krijgt op gedachten, gevoelens en beleving. Een goede keuze voor dit verhaal. De personages worden goed uitgewerkt. Er komen personages in voor die ook in de eerdere delen een rol opnamen en hier en daar zitten verwijzingen naar de vorige boeken, maar het verhaal is perfect te volgen en kan dus als solo-verhaal gelezen worden.
Meerdere keren in het verhaal duiken er steamy scenes op, maar deze passen helemaal binnen de plot. Er zitten onverwachte wendingen in het verhaal en een aantal maatschappelijke thema’s, zoals mishandeling en criminaliteit. Het wordt allemaal expliciet aan bod gebracht, dus gevoelige lezers zijn best op voorhand op de hoogte.
De schrijfstijl van Danielle Carson is helemaal mijn smaak. Het verhaal is zeer vlot geschreven, de scenes zijn erg afwisselend en de personages zijn zeer karakteristiek. Ook de combinatie van spannende en romantische elementen is echt mijn ding. Dit verhaal geeft vonken en vuur! Ik zou dan ook de hele reeks aanbevelen, want ik vind dit verhaal de max en ben erg benieuwd naar de andere delen.
Dit boek is een aanrader voor de fans van New Adult, smut, politiethrillers en feelgood en vooral de combinatie van die genres. Oordeel dus best zelf en lees dit verhaal.
Dankjewel Danielle Carson dat ik mee mocht doen aan de blogtour. Ik ben zo blij dat ik jou en je verhaal heb leren kennen.

Meer recensies van Booksanddreamz