Prima vakantieboek.

01 augustus 2019
Finn rijdt met zijn vriendin Layla terug naar huis na een skivakantie in Frankrijk. Als ze 's nachts stoppen voor een plaspauze op een donker en redelijk verlaten terrein zegt Finn tegen Layla dat ze de deuren moet van de auto moet sluiten totdat hij terug is. Eenmaal terug bij de auto is Layla weg en nergens meer te bekennen. Wat is er aan de hand? Waar is Layla heen? Vertelt Finn wel het echte verhaal?

Breng me terug is het verhaal van Finn en speelt zich twaalf jaar na de verdwijning van Layla af. Finn is samen met een andere vrouw en heeft zijn leventje weer opgepakt. Maar is dat ook zo?

Na Achter gesloten deuren gelezen te hebben, was de stap naar Breng me terug logisch. Dit boek is een heel ander boek en een stuk minder spannend als Achter gesloten deuren. B.A. Paris heeft er wel voor gezorgd dat je graag wil weten hoe het verhaal nu echt in elkaar steekt, waardoor je wel steeds terug pakt naar het boek. Aangezien het geen dik boek is, ben je er ook zo doorheen.

Is dit een aanrader? Ja en nee. Het is een makkelijk boek om te lezen, de hoofdstukken zijn niet heel lang en de schrijver zorgt ervoor dat je als lezer vol vragen zit waardoor je wil weten hoe het eindigt. Aan de andere kant brengt het niets extra's. Je wordt er niet in meegezogen, je leert de hoofdpersonen niet van buiten en van binnen kennen en is het ergens ook een beetje ongeloofwaardig. Een prima boek om mee te nemen op vakantie, maar verwacht er niet teveel van.

Meer recensies van