Pareltje?!

07 augustus 2019
Cass heeft zomervakantie en heeft er heel veel zin in. Ze is docent en heeft een lekker lange vakantie voor de boeg. Na een laatste werkborrel gaat ze naar huis en het is ontzettend slecht weer. Tegen beter weten in neemt ze de route via het bos. Een slechte beslissing want ze ziet geen hand voor ogen. Onderweg komt ze een auto tegen en ze stopt om te helpen. Ze stapt niet graag haar auto uit en twijfelt heel erg. Het is een verlaten bos en hoewel ze wel iemand zag zitten, heeft diegene geen moeite gedaan om te seinen. Ze besluit om naar huis te rijden en kiest voor haar eigen veiligheid. Deze beslissing zet heel haar leven op zijn kop...

Gebroken is een thriller van de schrijver B.A. Paris (Achter gesloten deuren en Breng me terug). Zij is al schrijver erg goed om je als lezer op het verkeerde spoor te zetten en terwijl je leest, blijf je heel de tijd vragen stellen. Sterker nog, bij dit boek kwam ik er pas bij de laatste 25 pagina's achter hoe het nou werkelijk zat. Ik had geen moment rekening gehouden met dit einde. En er waren nog steeds enorm veel vragen die voor altijd onbeantwoord zullen blijven.

Is het een pareltje? Nee, dat niet. Het leest makkelijk weg, het is interessant en er zit spanning in. Het is geen boek wat heel lang in je geheugen zal blijven hangen of een boek wat je nog eens wilt lezen. Zeker niet te vergelijken met Achter gesloten deuren.

Meer recensies van