Een aangrijpend verhaal!

Bookstagram_ilona 22 februari 2024
De verhalen van Lynn Austin zijn verhalen die je raken, dus ik was dan ook erg benieuwd naar ‘Al mijn geheimen’. Het boek is best een dikke pil, maar door de fantastische schrijfstijl van Lynn Austin vlieg je door het verhaal heen. Vanaf de eerste bladzijde word je het verhaal ingetrokken en grijpt het verhaal je. Het is puur genieten.

Het verhaal wordt verteld vanuit de drie vrouwen in dit verhaal; Junietta, Sylvia en Addy en laat zien hoe sterk vrouwen kunnen zijn omdat de beslissingen die ze moeten nemen grote gevolgen kan hebben en toch hebben ze de wilskracht om er vol voor te gaan.
De familiegeschiedenis is boeiend om te lezen, klopt historisch gezien en je merkt dat hier veel onderzoek naar gedaan is. Dat het in de tijd waarin dit verhaal geschreven is moeilijk was voor de vrouw merk je door heel het boek heen. Het is de tijd van de slavernij, maar ook de tijd dat het strijden voor vrouwenkiesrecht opkomt en dat status en aanzien hoog in het vaandel staat. Dit alles is mooi verweven in het verhaal en maakt het allemaal nog krachtiger.

De drie vrouwen zijn goed uitgewerkt en hebben alle drie een heel eigen karakter die zich mooi ontwikkeld in het verhaal. Vooral de kijk op bepaalde dingen laten ze op hun eigen wijze zien. Het zet niet alleen de andere personages tot nadenken maar ook als lezer wil je dit begrijpen en is er bij alle drie wat voor te zeggen.
Je voelt de band tussen de vrouwen veranderen, dit ook door het verwerkingsproces die ze ingaan als alle geheimen boven water komen….en ik kan je vertellen, dat zijn er aardig wat.

‘Al mijn geheimen’ is een krachtig familieverhaal over drie vrouwen die door alle gebeurtenissen elkaar goed leren kennen en begrijpen. Een verhaal vol emoties; het verlies waar ze mee moeten dealen, de angst voor hoe nu verder, de hoop voor de toekomst en natuurlijk liefde, geborgenheid en de familieband die ze ondanks de verschillen hebben.
Het boek heeft me geraakt en is dan ook zeker een aanrader.

Meer recensies van Bookstagram_ilona