Sterk debuut!

Bookstagram_ilona 18 december 2023
‘Christopher’ is het debuut van Stefan Clasener.

Toen ik de vraag kreeg van Stefan of ik mee wilde doen aan de blogtour van zijn nieuwe boek twijfelde ik geen moment. Door de cover en de ondertitel werd mijn nieuwsgierigheid gewekt naar het verhaal.

Het boek in het kort:
Christopher leeft in het laatste decennium van de Koude Oorlog waar hij geconfronteerd wordt met het feit dat al zijn harde werk voor de toekomst voor niets is geweest. Christopher heeft al zijn sinds zijn jeugd een beste vriend, Jonathan, die hij meer beschouwt als broer. Jonathan neemt hem mee op weekendtrip om Christopher er hopelijk mentaal weer bovenop te krijgen. Dit weekend loopt iets anders en brengt Christopher tot een nieuw leven waarin hij een keuze moet maken tussen twee uitersten, een keuze tussen leven of dood. Zal er ooit een einde komen aan deze reis…en zal dit dat wel een goed einde zijn..of…?

In het begin had ik eerlijk gezegd wat moeite om in het verhaal te komen, ik wist niet zo goed wat ik ervan moest vinden en moest even wennen aan het vertelperspectief. Hierdoor kon ik me niet gelijk verplaatsen in de personages omdat het wat afstandelijker was. Maar hoe verder het verhaal hoe beter het werd! De emoties, gevoelens en gedachten kwamen toch goed tot z’n recht. Wat een bijzonder en uniek personage is Christopher! Je voelt zijn angst, verdriet, eenzaamheid, maar ook de kracht om zijn geliefden te willen beschermen.

Stefan heeft een mooie levendige schrijfstijl waardoor het zelfs wat filmachtig aanvoelde. Alles wordt in veel details beschreven maar wel zo dat je er helemaal in opgaat. Het is een verhaal vol wendingen en gebeurtenissen, sommige zelfs horrorachtig! Doordat het erg beeldend is geschreven is het soms echt even slikken, zeker als je een hond als huisdier hebt.

Je merkt al wel snel dat het verhaal een open einde heeft, want niet alle vragen zijn beantwoordt en vraagt echt om een vervolg! Maar toch geeft het voor nu een voldaan gevoel!

‘Christopher’ is een verrassend, origineel verhaal waar eigenlijk van alles wat inzit; spanning, horror, fantasy, het bovennatuurlijke, maar ook een flintertje romantiek. Zeker een aanrader voor als je iets wilt lezen wat totaal anders is dan de meeste boeken. Een sterk debuut van Stefan en kijk dan ook uit naar het vervolg!

Meer recensies van Bookstagram_ilona