God Jul! Meer dan een kerstverhaal!

Bookstagram_ilona 19 december 2023
‘God Jul’ is het 10e boek van Esther en jeetje dit is ook weer zo’n uniek verhaal. Toch hebben alle boeken van Esther een mooie overeenkomst en dat is de heerlijke schrijfstijl die Esther heeft.
Je merkt dat ook dit verhaal recht uit haar hart is geschreven en dit zorgt er dan weer voor dat het verhaal me recht in mijn hart geraakt heeft.

De cover is mooi en puur en zo is het verhaal ook. Wat het nu weer uniek maakt is de actualiteit die Esther in het verhaal heeft verwerkt, dit op een mooie integere manier. Ook de verhaallijn met daarbij de feiten lopen goed in elkaar over. Tel daarbij de mooie taal en natuur van Zweden op en je hebt een top verhaal. Dit wordt allemaal zo beeldend geschreven dat ik daar in gedachten zelf even heb rondgelopen en kennis hebt gemaakt met alle mooie mensen uit ‘God Jul’.

De personages worden allemaal liefdevol omschreven en ook deze personages heb ik in mijn hart gesloten!

Madeleine is een vrouw die zich wil bewijzen als journalist en als ze iets wil dan gaat ze hier meer dan 100% voor….iets met een deur openrukken of zo….Vastberaden staat bovenaan in haar woordenboek zullen we maar zeggen.

Thorvald…zucht….een ietwat arrogante man met een behoorlijk muurtje om zich heen, maar daar heeft hij dan ook wel zijn redenen voor. Als duidelijk blijkt waarom kan je alleen maar van deze man gaan houden! Thorvald is een man met een puur hart en heeft alles over voor zijn naasten.
En dan zijn neefje Viggo!! Wat een heerlijk mannetje!

Nou kan ‘God Jul’ wel vrolijk Kerstfeest betekenen maar het is zoveel meer dan alleen een kerstverhaal. Ook dit boek heeft een mooie diepere laag waardoor het vanaf de eerste bladzijde alleen maar genieten is. Nou ja….er is een bepaald stukje waarbij ik 3x tranen in mijn ogen had omdat dit mij persoonlijk erg raakt. Voor mij een teken dat het een heel mooi krachtig stukje is!

“Weet je wel hoe mooi je bent? Vanbinnen en vanbuiten”. “Niet aan jezelf twijfelen”…..Tja…

‘God Jul’ is een mooi liefdevol verhaal over vriendschap, familie die er onvoorwaardelijk is voor elkaar is (toch?), acceptatie en van jezelf leren houden en natuurlijk een flinke dosis romantiek.

Het is dan ook echt een aanrader om te gaan lezen. De quote die ik op de achterkant heb mogen schrijven, daar sta ik nog steeds totaal achter! Dit verhaal is echt puur genieten!

Tack Esther, voor dit prachtige verhaal!

Meer recensies van Bookstagram_ilona