Met liefde gelezen!

Brigitte 24 februari 2023
Kaat De Kock heeft een novelle geschreven met als titel “Met liefde bezorgd”.

De hoofdpersoon is Gloria, een gediplomeerde kok. Op het ogenblik kan ze geen werk vinden in haar branche en gaat ze voorlopig aan de slag als afwasser in restaurant “De drie Zeesterren”. Het geliefde plekje waar ze regelmatig met haar oma kwam eten. Ondertussen blijft ze uitkijken naar haar droombaan.

Op een dag wordt ze tot haar grote spijt ontslagen, wegens een meningsverschil. Ze is tegelijkertijd verdrietig en woedend en keert terug naar haar appartement. Al een geluk dat ze dit geërfd had van haar oma. Dan heeft ze toch een dak boven haar hoofd, nu ze geen inkomsten meer heeft van haar baan. Ze moet zo snel mogelijk een oplossing zoeken om haar toekomst te verzekeren. Ze heeft een inkomen nodig.

Na enkele gesprekken met haar vriendinnen beslist Gloria om een zelfstandige zaak op te starten als kok en bezorgster van broodjes en gezonde maaltijden aan kantoren in de buurt.
Ze legt de eerste contacten bij enkele ondernemingen en wacht de eerste dag heel zenuwachtig af op de eerste bestellingen via mail van de eerste klanten.

Kaat De Kock is een schrijfster met een vlotte schrijfstijl. Vanaf de eerste zin wordt je mee in het verhaal getrokken. Ze verwerkt veel humor in deze novelle. Heel leuk, zodat je regelmatig kan lachen met de anekdotes van Gloria tijdens haar eerste stappen in haar nieuwe carrière.

Als Gloria daarna ook nog eens kennis maakt met nieuwe vrienden en de liefde om het hoekje komt kijken, zijn we vertrokken aan een nieuwe verhaallijn.

Kaat schrijft gedetailleerd, zodat je een idee kan vormen van de omgeving en ook van haar medemensen. Je merkt eveneens de evolutie op van Gloria. Van twijfelende afwasser naar een zelfzekere Gloria. Ze krijgt meer zelfvertrouwen en mensenkennis.

Kaat De Kock zorgt onder andere door het samenbrengen van de verschillende verhaallijnen voor een onverwachte plottwist.

Een heerlijke novelle om te lezen als je nood hebt aan een opkikkertje.

Voor mij 4**** waard

Bedankt voor het recensie exemplaar.

Brigitte

Meer recensies van Brigitte