Superleuke cosy crime!

Brigitte 30 juli 2023
Moordboeket is een Cosy Crime geschreven door Mara Collins.

Op een ochtend ziet Isa Winter door het raam naar haar voortuintje. Daar ziet ze iets vreemds tussen haar prachtige bloemperken uitsteken.

Ze loopt naar buiten en kijkt verbaasd naar een mannenbeen.
Wanneer ze beter kijkt, ziet ze een volledig lichaam van een dode man.

Isa schrikt en roept haar buurman erbij die net buitenkomt. Samen besluiten ze om de politie te bellen en hen deze zaak te laten oplossen.

Maar Isa kan dit niet uit haar gedachten zetten. Uiteindelijk beslist ze om samen met haar beste vriendin en met haar buurman om mee te helpen uitzoeken wie de vermoorde man was. En uiteraard ook waarom hij werd gedood en achtergelaten werd in haar voortuin.

Mara Collins schrijft heel vlot en gedetailleerd. Deze cosy crime is zo luchtig geschreven dat je veel plezier beleefd aan de manier waarop Isa en haar metgezellen op zoek gaan naar antwoorden.
De humor die verwerkt wordt in dit verhaal is prachtig. Als lezer ben je onmiddellijk meegetrokken in dit verhaal. Elk personage heeft zijn eigen karakter en dat komt mooi tot uiting door de beschrijvingen die Mara geeft.

De verschillende verhaallijnen worden verweven tot een verrassende plottwist.

Deze cosy crime is een echte aanrader.

Voor mij zeker 5***** waard.

Meer recensies van Brigitte