Een veelbelovend debuut!

Carla Kooijman 05 juni 2020
“Van dit debuut ben ik een beetje in de war. Hoe dit komt, zal ik hier onder duidelijk proberen te maken.”
Cassie is ’s nachts onderweg naar huis als ze plotseling een schouwspel voor zich ziet waarop ze direct moet anticiperen. Ze is namelijk getuige van een grove mishandeling. Een man slaat een vrouw in elkaar.
Natuurlijk besluit Cassie het alarmnummer te bellen. Ondanks dat iemand van de meldkamer vertelt dat de politie onderweg is en dat ze in de auto moet blijven, lijkt ze dit laatste niet te horen en stapt ze uit de auto. Ze raakt betrokken bij de vechtpartij en loopt een paar blauwe plekken op. De vrouw is er aanmerkelijk ernstiger aan toe.
De man dreigt dat hij Cassie alleen laat leven als ze de vrouw laat sterven. Een vreemd dreigement waar ze geen gehoor aan geeft! Terwijl Cassie de vrouw te hulp schiet gaat de man er met haar auto vandoor. De auto waar in haar tas nog ligt, met al haar spullen erin. Hij weet nu wie ze is, waar ze woont en dat ze kinderen heeft!
Als de volgende dag haar man en dochter van zes jaar verdwijnt bekruipt haar het gevoel dat deze verdwijning iets te maken heeft met het voorval van de vorige dag. Of is er toch iets anders aan de hand?
Het verhaal wordt geschreven vanuit het gezichtspunt van Cassie en gaat meteen goed van start. Je ondervindt direct actie aan het begin en dat blijft het hele boek door ook goed voelbaar. Toch heb ik af en toe dat ik een stukje tekst moet lezen en herlezen. Een enkele keer voelt het een beetje warrig, is de essentie wel duidelijk maar klopt de zin of alinea niet. Ik denk, maar weet dat niet zeker, dat het bij de vertaling af en toe is mis gegaan. Tegenover deze “missertjes” staan trouwens echt pareltjes van zinnen! Dat vind ik erg jammer!
Verhaal blijft overeind, ondanks wat foutjes.
Ik ben dus zeker blij dat ik het boek heb gelezen en wil dan ook het volgende boek van Heather Chavez, wanneer dit verschijnt, zeker weer gaan lezen!

Meer recensies van Carla Kooijman