Een Frans avontuur

caro 27 mei 2020
Het verhaal is een klein beetje anders uitgedraaid. Het verhaal begint bij het Nederlandse Abel en Angela koppel uit Amsterdam die hun eerste droom hun platenwinkeltje verkopen voor een andere droom een wijngaard uitbouwen in Frankrijk! Hun twee dochters blijven wonen in Nederland.

De zoektocht begint naar een authentieke woning met een Franse makelaar die hen van het ene huis naar het andere brengt. Uiteindelijk vinden ze een mooie woning met best wat hectare grond eraan.

In het begin loopt de kennismaking met de Fransen een beetje stug maar al snel raken ze ingeburgerd mede dankzij de goede connectie van hun Franse burgemeester Jean Claude.

Abel is dolenthousiast om direct te beginnen aan zijn wijn. Maar tegenslag komt hun kant op en na een bezoek van de dochter met haar vriend Daryl ziet hij een financiële oplossing die eerst goed slaagt maar de naïviteit van Abel brengt hen toch weer in de problemen waardoor hij niet ziet dat Daryl hem eigenlijk gebruikt om zijn illegale praktijken te bevoorraden.

Gelukkig zijn de vrouw Angela en haar dochter vlugger bij de,pinken dan Abel en kunnen ze uiteindelijk alles nog recht trekken.

Wat een knallend einde heeft in dit verhaal.

Ik vond het voor een eerste kennismaking met deze schrijver een zeer geslaagd boek. Kort en krachtig verteld met veel beeldspraak en typische Hollandse uitdrukkingen erin. Af en toe grappig ook. De personages waren zo goed beschreven in dit boek dat je direct een goed beeld had ervan.

En ook de plaatsen zoals het platenwinkeltje kon ik mij zo levendig voorstellen.

Ik raad dit boek aan omwille van de goede en vlotte schrijfstijl en de grappige anekdotes tussenin.

Meer recensies van caro