Waan je in het zonnige Barcelona met deze heerlijke feelgood

Caroleest 02 mei 2024
Melissa heeft net een heftige relatie breuk achter de rug en is er helemaal klaar mee. Zonder na te denken boekt ze een appartement en een vlucht naar Barcelona. Bij aankomst in het appartement lijkt ze eindelijk rust te vinden. Maar de volgende ochtend staat ze voor een (on)aangename verrassing. Deze verrassing zet haar leven nog meer op z’n kop dan die al stond. Met de hulp van nieuwe vrienden kan ze misschien wel haar geluk vinden, misschien zelfs wel in Barcelona?

Vanaf het eerste hoofdstuk is de toon gezet. Je valt midden in Melissa’s vlucht, zowel letterlijk als figuurlijk.

Vanaf het moment dat je begint met lezen is er geen weg meer terug. Het verhaal neemt je mee naar het zonnige Barcelona, waar je het avontuur beleeft samen met Melissa.

De schrijfstijl is vlot, levendig, beeldend en vol humor. Door de relatie breuk, de onzekerheid en het zelfvertrouwen van Melissa of ze wel leuk of goed genoeg is, leef je snel met haar mee. Het is herkenbaar en op zo’n manier neergezet dat je weet dat het echt is en dat grijpt je aan. Je voelt dat de auteur weet waarover ze schrijft.

Hoewel het een kort verhaal is zit er diepgang in en leest het zeker als een voltooid verhaal. Hoewel ik nog graag meer over Melissa haar avonturen had willen lezen. Dus Lianne, komt er misschien nog een vervolg? Of een ander verhaal waar ze een “bijrol” in hebben?

Soms heb je gewoon een echte vriendin nodig die je een beetje helpt, zonder dat je het weet.

Wat een prachtig mooi verhaal, echt een aanrader. Waan jezelf in het zonnige Barcelona en geniet van het avontuur samen met Melissa.

Meer recensies van Caroleest