aangrijpend

Caterpillar 03 februari 2023
Het verhaal verteld het verhaal van Cibi, Magda en Livi die een belofte aan hun vader beloven om altijd samen te blijven wat er ook gebeurt.
Dan wordt Livi opgeroepen om voor de Duitsers te werken op 15 jarige leeftijd en Cibi gaat met haar mee om op haar te passen. Magda ligt op dat moment in het ziekenhuis.
De zussen weten niet wat er gaat gebeuren en komen in Auschwitz terecht en proberen te overleven. Magda komt later ook bij ze terug en hun belofte houd stand. Ze hebben hoop en geven niet op.

Een ontroerend verhaal die je vast houd en je laat denken zou ik het zelf ook zo hebben gedaan. De zussen hebben zich aan hun belofte gehouden tot het eind en blijven elkaar altijd steunen.

Heb alle drie de boeken gelezen en de andere namen van de eerste 2 boeken komen hier ook terug.

Meer recensies van Caterpillar