Mijn favoriete kookboek

catharinab 22 augustus 2020
'Simpel' van Ottolenghi (een Israëlisch-Britse kok) kreeg ik vorig jaar cadeau van mijn oudste dochter. Sindsdien is het één van mijn favoriete kookboeken. De gerechten zijn ingedeeld in 6 categorieën: gerechten die weinig tijd kosten, gerechten die 10 of minder ingrediënten nodig hebben, gerechten die je vooraf kunt maken, gerechten voor luie koks, eenvoudige gerechten, gerechten die je maakt met wat je toevallig in huis hebt. Ottolenghi gebruikt verse ingrediënten en zijn recepten zijn duidelijk. Succes verzekerd. Enkele van mijn favorieten: 1.Burrata (soort mozzarella) met geroosterde druiven, venkelzaadjes en basilicum, snel klaar! 2: Bloemkool met mosterd en kaassaus, een zeer verrassend recept. 3. Linzensalade met aubergine, tomaten en yoghurt, een heerlijke zomerse salade. 'Simpel' is een kookboek dat ik steevast meeneem op vakantie!