Verstrikte levens

CecileKoops 06 april 2023 Auteur
Ik las ‘Buitenzus’ van Sacha Voogd. In deze roman ontdekt hoofdpersoon Tamar na de dood van haar vader dat ze een halfzus, Kimberley, heeft. Ze wil haar leren kennen en zoekt haar op.
Meer en meer dringt die zus zich daarna in haar leven op, ze past zelfs haar kapsel aan om op Tamar te lijken, is jaloers op de rijkdom van haar zus en op alle kansen die zij wel heeft gehad. Kimberley wil net zo succesvol worden. Hun levens raken zo verstrikt dat naarmate ze meer onder elkaars huid komen, het onderlinge wantrouwen toeneemt.
Het verhaal wordt afwisselend van beide hoofdpersonen verteld, zodat je wordt meegenomen in de gedachtewereld van beide zussen.
Sacha heeft een prettige, beeldende schrijfstijl, het boek leest aangenaam en vlot weg. De lezer wordt direct het verhaal ingezogen.
Ik ging vrij snel meedenken over hoe het verhaal in vredesnaam zou aflopen. Ook hier verrast Sacha met een anders dan gedacht eindspektakel. Ik heb van het boek genoten!

Meer recensies van CecileKoops