Een bijzonder debuut over rouw, vriendschap en verwerking

Céline Saman 08 mei 2020
Ondanks de mindere connectie die ik kon maken met de personages, vond ik dit een erg sterk debuut. Ik ben er zeker van dat Nina de Pass nog meer in haar mars heeft, dus ook haar toekomstige boeken (en dan hopelijk de vertaling, want die was best goed neergezet) verdienen een plaatsje op de (digitale) boekenplank. Waar je van deze contemporary een cliché-plot verwacht, was ik eigenlijk aangenaam verrast. Er zaten een aantal gebeurtenissen in die ik niet zag aankomen, en dat was erg verrassend om te lezen. Het laat je het verhaal ook in een ander perspectief zien en dat was misschien wel nodig om het verhaal volledig tot zijn uiting te laten komen. Mijn jaar na jou is een bijzonder debuut over vallen en opstaan, verdriet, rouw, vriendschap en vergeving. Een volledige review vind je op celinezoalszeis.be

Meer recensies van Céline Saman