T van de SRV

Chanty59 11 november 2023
Theo droomde van astronaut te worden of Paus, hij werd echter T(heo) van de SRV wagen.
Theo werd dus de man van een rijdende supermarktje op vier kleine wieltjes.
Na verloop van tijd werd hij ook de klusjesman of de man die een lief woordje had voor de klant
die er behoefde aan had.
Theo kende ook heel wat dorpsgenoten en hun eigenaardigheden. Hij werd dan ook vaak
deelgenoot van hun leven. Hierdoor kende hij hun ergernissen, pijntjes, verdriet… en natuurlijk
ook de laatste roddels. Hiervan maakte hij gebruikt om ze te delen met zijn klanten en zelfs
er nog wat bij te voegen voor de grap.
Theo met zijn SVR wagen was altijd een aangename onderbreking voor mensen, die wat vereenzaamd
waren. Kortom Theo had een sociale functie, die door velen werd geapprecieerd en benut.
Het boek vond ik wel wat langdradig en wat mager van inhoud.

Meer recensies van Chanty59