Mysterieus verhaal dat je meteen wilt uitlezen

Charlotte 09 januari 2021
Milly, Audrey en Jonah zijn neef en nichten die elkaar al enkele jaren niet meer gezien hadden. Op een dag krijgen ze alledrie een brief van hun grootmoeder Mildred waarin ze schrijft dat ze hen een vakantiebaantje aanbied op haar resort op het eiland Gull Cove. Aanvankelijk willen ze dit niet aannemen, maar onder lichte dwang van hun ouders accepteren ze het toch.
Aangekomen op het eiland maken ze kennis met hun grootmoeder die zich meteen asociaal en ongeïnteresseerd opstelt tegenover hen.

Het verhaal wordt verteld vanuit 3 ik-personen: Milly, Audrey en Jonah. Ook zijn er enkele hoofdstukken met flashbacks van 24 jaar geleden die verteld worden vanuit het perspectief van de toen 18 jarige Allison, de dochter van Mildred en tevens de moeder van Milly. Deze verschillende perspectieven en tijdlijnen vind ik een leuke toevoeging aan het verhaal.

Hoewel het boek in het begin wat traag op gang kwam en soms zelfs een beetje saai werd, bleken er toch heel wat geheimen verborgen te zitten op dat eiland. Het eiland waar Mildred 24 jaar geleden haar eigen kinderen heeft verbannen en onterft. Het ene mysterie volgt het andere op en zo werd het boek al heel wat spannender en interessanter. Je wilt meteen weten hoe de vork in de steel zit en wilt niet stoppen met lezen. Ook de vlotte schrijfstijl en het verrassende einde geven een toegevoegde waarde aan het boek.

Ik geef dit boek een mooie 4 sterren.

Meer recensies van Charlotte