Lezersrecensie

Onverwacht debuut

Een onverwachte bestemming van Sandra Kraak is het debuut van deze schrijfster. Ik moest in het begin wel even wennen aan de tijdsprongen in het verhaal, ik heb bij zulke sprongen altijd moeite om te onthouden wie in relatie tot wie staat en wat er nu precies wanneer gebeurd is. Maar verder in het verhaal liep dit allemaal soepel en kwam het samen, en begreep ik ook waarom Sandra voor deze tijdsprongen gekozen heeft.

Annefleur is samen met Lars en vindt haar leven allesbehalve spannend en onvoorspelbaar. Van haar droom om in de journalistiek te gaan werken is nog steeds niks terecht gekomen en ze werkt nog steeds samen met haar beste vriendin op een saai kantoor. Ze vindt het van de ene kant allemaal wel prima zo, maar van de andere kant toch mist ze spanning en uitdaging. Op een dag wint Annefleur bij een radiozender een gratis vakantie naar Egypte en deze reis veranderd haar leven. Haar vriend Lars kan niet mee maar heeft zonder met haar te overleggen geregeld dat zijn beste vriend Christiaan met haar meegaat. Hier zat Annefleur uiteraard niet op te wachten. (Wat ik hier wel opvallend vond was dat zij hier niet tegen in opstand kwam en niemand anders mee nam.) In Egypte gaan ze beide hun eigen weg en al gauw ontmoet Annefleur Joris en zijn zusje Noor plus een aantal van hun vrienden. Zij zijn aan het backpacken en deze hele levensstijl bevalt haar erg goed. Joris wakkert iets in Annefleur aan en ze beseft wat ze thuis allemaal mist in haar relatie met Lars. Ze besluit het uit te maken en mee te gaan backpacken met Joris en de groep, totdat haar geld op is en ze wel weer terug moet naar huis. Op het vliegveld staat tot haar verbazing Lars haar op te wachten en ze stapt zo weer haar oude leven in. Maar is dat ook echt makkelijk? En naar wie verlangt haar hart echt? En is het reƫel om je dromen waar te maken, of althans een gedeelte daarvan?

Sandra heeft een leuk debuut geschreven en ik ben benieuwd wat er nog meer allemaal gaat volgen. Wat ik met name leuk vond was om Annefleur van een meisje naar een zelfstandige vrouw te zien transformeren. En ook dat soms onverwachte ontmoetingen tot iets moois kunnen leiden. Ook zit er een flinke lading humor in het boek en zat ik regelmatig met een grote lach op mijn gezicht omdat ik de situatie echt voor mij zag. Dus heb jij zin in afleiding en een lekkere feelgood, dan is dit boek zeker een aanrader!

Meer recensies van chris_telt_boeken

Gesponsord