Saaie bedoeling

Ciska van Bokhorst 12 december 2019
Dit is mijn kennismaking met deze auteur. En veel boeken met engelen heb ik ook niet gelezen. De beschrijving sprak me aan en dacht dit lijkt me wel wat, maar helaas.

Show not tell is voor mij een belangrijk criteria voor boeken. Geen lange beschrijvingen om me een bepaald gevoel te geven. Laat wat aan mijn verbeelding over. En juist die lange beschrijvingen is wat Garth Nix doet in dit boek. Pagina's lang om iemand of iets te beschrijven. De schrijfstijl vond ik ook niet bepaald prettig, behoorlijk ouderwets. Dat drukte ook mijn leesplezier.

De magie in het boek vond ik wel bijzonder en goed uitgewerkt, maar de wereld op zich en de personages vond ik weer tegenvallen en behoorlijk oppervlakkig. Stereotype zelfs. Ik ging niet met ze meeleven en dat vind ik ook een belangrijk aspect om te kunnen genieten van een boek.

Het boek is opgedragen aan Alexandre Dumas en de drie musketiers. Dit verhaal ken ik niet en het positieve van Angel Mage is dat ik dat boek nu wel wil lezen.

Meer recensies van Ciska van Bokhorst