Informatief en met passie geschreven.

Ciska van Bokhorst 01 oktober 2023
De laatste lente van de dinosauriërs is een boek geschreven door de Nederlandse paleontoloog Melanie During. Zij deed een belangrijke ontdekking in haar onderzoek en schreef daarnaast ook dit boek. In haar boek neemt Melanie je mee door de geschiedenis van de dinosauriërs en hun onderzoekers en schijnt een nieuw licht op het uitsterven van de dinosauriërs.

De film Jurassic Park is de film uit mijn jeugd. Dino’s hebben door deze film mij altijd gefascineerd. Dus toen ik de aankondiging van dit boek zag wist ik dat ik het moest lezen. En dan ook nog geschreven door een Nederlandse paleontoloog die een baanbrekende ontdekking deed! Hoe gaaf is dat.

Melanie schrijft met passie voor haar vak en het is prettig geschreven. Met gebruik van humor. Ik werd direct het verhaal ingezogen en ging samen op ontdekkingsreis. De reis had wel wat hobbels want soms is het boek behoorlijk technisch en raakte ik het spoor even kwijt. Maar ik las verder en weet nu meer dan ooit tevoren over dinosauriërs en paleontologie en hun geschiedenis. En dat de film niet helemaal juist was.

Als je van dinosauriërs houd raad ik je dit boek zeker aan en laat je niet ontmoedigen door alle informatie aan het begin.

Meer recensies van Ciska van Bokhorst