Bij vlagen interessant

Michael Bennett heeft een carrière in de filmwereld als schrijver en heeft al een non fictie boek op zijn naam staan. Dit is zijn eerste fictie boek.
Nieuw Zeeland, een land waarvan ik nog niet eerder een thriller had gelezen wat daar afspeelt. En met de woorden Maori en seriemoordenaar was mijn interesse gewekt. Het proloog hakt er even in, nooit beseft wat de geschiedenis van de Maori precies is. Maar het proloog geeft voor mij ook iets weg over welke kant het boek hoogst waarschijnlijk op gaat. Maar vol goede moed lezen we verder. De schrijfstijl is simpel, geen moeilijke woorden en korte zinnen. Dit leest zo lekker weg. Verschillende personages en verschillende verhalen lijnen maken we kennis mee. Het plot kabbelt voort. Je krijgt het plot over de moorden maar ook bladzijdes waar je inzicht krijgt over de cultuur en geschiedenis van de Maori.
Het boek is voor mij niet echt spannend geweest. De verhaallijn met betrekking tot de moorden beland al snel op een zijspoor. Op de voorgrond komt het onrecht wat de Maori is aangedaan en hoe verschillende personages ermee omgaan. Enkele verhaallijnen hadden voor mij zelfs geen toegevoegde waarde. Ik lees thrillers voor de spanning, willen weten wie het heeft gedaan en waarom. En de focus op het onderzoek van de politie. Dat kreeg ik niet met dit boek.
Heb ik helemaal niet genoten van het boek? Dat ook weer niet. Door dit boek ben ik weer een stuk wijzer met betrekking tot de geschiedenis van de Maori en Nieuw Zeeland. En sommige dingen grepen me wel aan.

Wil je een boek lezen over Nieuw Zeeland, Maori en een vleugje spanning? Dan is dit boek voor jou.

Meer recensies van Ciska van Bokhorst