Trage start

Het verhaal klonk fasinerend: tiener seriemoordenaars. En boeken met seriemoordenaars zijn mijn favoriete thriller onderwerp. En de FBI een goede tweede. Dus ik had veel zin in het boek. Ik was wel een beetje huiverig, het was wel een young adult thriller. Dat had ik nog nooit gelezen en was bang dat de hoofdpersonages gedachtenwereld mij niet zou aanstaan.
Maar eerlijk is eerlijk; ik heb genoten van het boek. Emma en Travis vond ik fijne hoofdpersonages. Geen tieners met alledaagse issues, maar al genoeg mee gemaakt. Ook vond ik het mooi dat er levenslessen in verwekt zijn.
Vond Simon creepy en deed me echt denken aan Hannibal Lector, of te wel Silence of the Lambs. En kreeg ook een Mindhunter vibe. Dus de tekst op de voorkant klopt wel voor mij.
Moest soms wel wennen dat het zich afspeelt in de jaren tachtig en het ontbreken van dus hedendaagse technologie.
Het boek bouwt zich langzaam, naar voor mij prettig op naar een spectaculaire ontknoping. Wel vond ik het slot na de ontknoping wel een tegenvaller. Ik kan er natuurlijk niet teveel over zeggen zonder te spoilen, maar voor mij had het anders gemogen.

Maar alles bij elkaar heb ik van het boek genoten en is het voor mij een dikke aanrader.

Meer recensies van Ciska van Bokhorst