Thr Bookbabe

"Ze staat midden op de plek waar een brute misdaad is gepleegd, maar zodra ze je in het oog krijgt, lacht ze als Rose op de Titanic wanneer ze Jack voor het eerst ziet." ~ p142.

Wat was dit weer een gruwelijk goed boek! Echt een old school Will en Sara, precies waar je mij als fan blij mee maakt.

"De meeste moordenaars werden niet gepakt omdat ze op de plaats delict een zandkorrel hadden achtergelaten van een afgelegen eiland dat alleen zij hadden kunnen bezoeken. Ze werden gepakt omdat ze slordig en dom waren." ~ p170.

Verzwegen is het 16e boek in de reeks over Will Trent en Sara Linton, en het 20ste boek van de Queen of Crime: Karin Slaughter. Het verhaal begint met een studente die in haar eentje gaat hardlopen in het bos. Ze probeert zichzelf voor te houden dat ze geen reden heeft om bang te zijn, maar ze had er niet verder naast kunnen zitten. Uiteindelijk belandt er een dader in de gevangenis, en de zaak wordt gesloten. Het dossier wordt jaren later echter heropend als een jonge vrouw op exact dezelfde wijze wordt aangevallen.
Soms maak ik mij wel eens zorgen dat ik zo kan genieten van dit soort gruwelijke, gedetailleerde verhalen. Maar dan bedenk ik mezelf maar weer dat ik ze lees voor de goede afloop... Ook in dit boek laat Karin Slaughter niets aan de verbeelding over wanneer ze je laat meegenieten van de lijkschouwingen en de plaatsdelicten. Ze is niet bepaald zachtzinnig voor haar vrouwelijk slachtoffers, en precies dat is haar sterkste punt. Je ziet het voor je, je kan je inleven in het verschrikkelijke leed, en je moet en zal er achter komen wie het op zijn of haar geweten heeft. Je zal niet rusten tot je samen met Will en Sara alle puzzelstukjes verzameld hebt, en waarschijnlijk gaat het, net als bij mij, ten koste van je nachtrust. Ook dit keer speelt het verhaal wisselend af tussen heden en verleden. Hierdoor wordt je als trouwe fan getrakteerd op een aantal oude bekenden, een leuke bonus voor dit jubileumboek! Naast de slachtoffers is er natuurlijk ook aandacht voor onze favoriete personages: Will en Sara. De rode draad waardoor je ze wel op volgorde moét lezen. En eerlijk, na dit einde kan ik niet wachten tot het volgende deel. Want naast alle bloed, moord en verdachten is het vleugje rare romantiek tussen die twee ook zeer verslavend!

"Ze had nog maar één gedachte, een ongelooflijk domme gedachten: ik wist het." ~ p356.

Deze reeks mag van mij echt in het eeuwige doorgaan. Het is elk jaar weer een feestje in juni, als de nieuwe Slaughter te koop is. En elk jaar weer hoop ik dat het een Will & Sara boek is. Ik krijgt hier nooit genoeg van! Dikke 5 sterren ♡

Meer recensies van Cisz Geverink-Strasters