The Bookbabe

"Omdat je een mens bent, net als ik. Omdat we dat in de eerste plaats zijn en pas daarna al die andere dingen." ~ p55.

Dit tweede deel heeft wat mij betreft absoluut het eerste deel overtroffen, en de lat hoog gelegd voor het volgende boek!

"Elk leven dat je neemt, is een kras op je ziel. Het maakt je kapot. Je kunt je ziel alleen maar helen als je ook in staat bent om een leven te geven." ~ p63.

Het huis van de Roos is het tweede boek van de Terra 7 trilogie. In dit tweede deel volgen we de aardse Conrad, die samen met verzetsstrijdster Bridget naar het noorden van Terra 7 reist, opzoek naar de reddingscapsule. Conrad besluit om na een aanval in de bergen de enige overlever, de afraanse Duncan, te redden. Een besluit met grote gevolgen...
Wat een geweldig vervolg en wat een groei van het verhaal! Je ziet Terra 7 steeds meer vorm krijgen, door haar geschiedenis en haar bewoners. Geweldig hoe Esther Wagenaar in dit tweede deel vorm weet te geven aan de planeet en de personages. Ze maakt Conrad en Bridget bijna echte mensen, die je echt denkt te kennen, en waarvan je de keuzes en handeling begrijpt. Tijdens het lezen, was ik echt aanwezig bij hun reis, en onderdeel van hun avontuur. Ik moet ook echt even bijkomen van het heftige einde, en kan niet wachten op het volgende deel! Waar ik mij het meest over verwonder is hoe goed er over de samenleving is nagedacht, hoe het aardse en de kolonie ten opzichte van elkaar zijn ontwikkeld, en hoe geweldig accuraat dit wordt vastgehouden. Als lezer snap je gewoon hoe het is, zonder daar je twijfels bij te trekken. Enkel pure verwondering. Ik zou best wat meer Conrads op deze aarde willen hebben ♡

"Ons bloed is rood, ongeacht de kleur van onze huid. We stammen allemaal af van Kolonisten die hier naartoe kwamen voor een betere wereld!" ~ p194.

Ik heb van elke letter genoten en heb bijna het gevoel 800 pagina's gelezen te hebben, terwijl het er toch 'maar' echt 347 waren. Nu (on)geduldig wachten op het slot deel... zeer benieuwd hoe dit af gaat lopen!!! Dikke 5 sterren.

Meer recensies van Cisz Geverink-Strasters