Claar van Lieshout 28 april 2008 Boekverkoper
Met de thriller Hartzeer heeft schrijfster Chelsea Cain een breed toegankelijk en met veel vaart geschreven boek afgeleverd. De verhaallijnen van detective Archie Sheridan en journaliste Susan Ward zijn verstrengeld door wederzijdse motieven. Zo wordt Archie, geteisterd door zijn verslaving aan medicijnen en nog veel meer de "beauty killer" (Gretchen lowell die hem ruim 10 dagen gevangen hield en daarbij vreselijk pijnigde) en is Susan op zoek naar dat ene verslag waarmee ze roem en eer kan verdienen. Ze is bovendien verkozen Archie in zijn voetsporen te volgen op zoek naar de moordenaar van jonge tieners. De moorden op de jonge meisjes houden de lezer goed in de ban maar daarnaast is de "relatie" die Archie onderhoudt met de 'beautykiller' minstens zo spannend en naar mijn idee ook het meest onderhoudend in het boek. In de ontknoping wordt uiteindelijk de verstrengeling duidelijk tussen het goede van Archie en Susan en het kwade van de Beautykiller en de moordenaar.

Meer recensies van Claar van Lieshout