Klikspaan

Claar van Lieshout 08 november 2016 Boekverkoper

'Je kon nooit voorspellen hoe iets zou verlopen en op een gegeven moment was je geluk simpelweg op'.

Southampton Engeland wordt opgeschrikt door hevige branden, weerloze slachtoffers worden overvallen door de alles verwoestende brand, ze kunnen geen kant op.
De overlevende blijven verbijsterd achter, vertwijfeld vragen ze zich af: 'Zou er ooit gerechtigheid zijn'.

Ook het team van Helen Grace wilde gerechtigheid.
Inspecteur Helen Grace gaat vastberaden en doortastend te werk, ze schift uit, beredeneert, schakelt en ziet overeenkomsten.
Haar persoonlijke belevingen hebben geen prioriteit, haar zus is dood en haar enige neef nog altijd vermist. Ze probeert met de nieuwe chef Jonathan Gardam samen te werken, ze is verrast door zijn menselijke inzichten maar heeft haar bedenkingen als hij wat vertrouwelijk wordt.
Ook Charlie, agente en 'oude vriendin' van Grace balanceert tussen haar werk en privéleven waar ze 'op zijn minst moest doen alsof alles normaal was'.

Ondertussen blijft Southampton het toneel van grote branden, een 'uitgeputte brandweerman' merkt op: 'Dit was geen ongeluk', en
'wat was er voor nodig om de dader ervan te weerhouden nog een moord te plegen?'.

In een radend tempo beschrijft M.J. Arlidge de gebeurtenissen in Southampton, hij wisselt af tussen dader, betrokkenen, de politiemacht, iedereen houd zijn hart vast, het verhaal is spannend, emotioneel en zeer meeslepend.

Ik werd stil van de tragische ontknoping. Een ontknoping die ik niet zag aankomen, een zucht van ontroering en ontzetting voelde ik daar wel bij, ik was er beduusd van.

Klikspaan van M.J. Arlidge is zondermeer een ijzersterke thriller.

Meer recensies van Claar van Lieshout