De onwerkelijke werkelijkheid

12 februari 2015
Stephan van Deelen schreef met zijn debuutroman "Hotel - 1" een verhaal dat anders is, hier zijn er geen twaalf van in een dozijn. Ik weet niet of het genre roman op zijn plaats is, de schrijver verteld met zoveel fantasie, verweven door de werkelijkheid, dat dit boek ook makkelijk onder het genre fantasie zou kunnen vallen.

Stephan van Deelen geboren in Veghel, schreef al meerdere reisverhalen, korte verhalen en zelfs een toneelstuk. Dit is zijn eerste echte "dikke" boek.
Uit betrouwbare bron weet ik dat hij nu aan zijn tweede boek bezig is.

Hotel - 1 gaat over Chris Holm, die voor een gesloten deur van zijn gereserveerde hotel komt te staan. Op aanraden van een voorbijganger komt hij terecht bij Hotel - 1. Gelijk al krijg je het gevoel dat er hier iets niet klopt. Tijdens het ontbijt leert hij mensen kennen die hem doen denken aan reeds overleden belangrijke personages zoals: de Kennedy’s, Ma, Julius 2 en Hitler deze verblijven al geruime tijd in het hotel. Het blijkt een ver gissing te zijn dat Chris in dit hotel is binnengelaten, hij werd aangezien voor de boodschapper. Dit heeft grote gevolgen, omdat hij nu niet meer weg kan. Dit is voortaan zijn thuis. Chris mag dit mysterieuze hotel pas verlaten als hij aan een onmogelijke opdracht kan voldoen.
Zoals één van de gasten tegen Chris zegt: " Ik weet niet of je ooit vrij komt, maar als je accepteert wie je bent en waarom je hier bent wordt de pijn minder".

Stephan beschrijft de situaties, dialogen en personages tot in de kleine details. Soms had ik hier moeite mee. Dit boek ligt niet in de winkels, Maar is te bestellen via www.deelenboek.nl

Ik heb Stephan van Deelen persoonlijk ontmoet toen hij spontaan dit boek als recensie-exemplaar bij mij thuis langs kwam brengen. Bedankt hiervoor.

Meer recensies van