Zelfs de diepste geheimen komen uiteindelijk bovendrijven

Claudia Bosman 19 juni 2021
Synopsis:
Het leven van Kieran Elliott veranderde voorgoed op de dag dat een enkel, roekeloos besluit een dramatisch gevolg kreeg.
Het schuldgevoel dat hem nog altijd achtervolgt, speelt op tijdens een familiebezoek aan de kleine kustplaats waar hij opgroeide. Kierans ouders hebben het niet makkelijk in deze stad, waar ieders geluk afhankelijk is van de genadeloze zee.
Wanneer er een lichaam wordt gevonden op het strand, komen lang verborgen geheimen bovendrijven. Een gezonken boot, een vermist meisje, en alle vragen die nooit zijn weggespoeld.....

Recensie:
In De Overlevenden gaan we naar Evelyn Bay waar de hoofdpersoon van het verhaal Kieran Elliott samen met zijn gezin, zijn ouders bezoekt. Alles lijkt allemaal gemoedelijk en vredig te verlopen tot op het strand het lichaam van een meisje wordt gevonden. Dan begint eigenlijk alle ellende van jaren geleden langzaam naar boven te komen.
Ondanks dat het verhaal niet erg vlot verloopt en een beetje voortkabbelt, wordt het verhaal niet saai. De personages en verhaallijnen zijn interessant. Heden en verleden wisselen elkaar af, wat samen met de hoeveelheid personages best wel op letten is. Langzaam maar zeker wordt duidelijk wat in het verleden is gebeurt en wat dat te maken heeft met de recente dood van het meisje op het strand.
Jane Harper heeft een prettige schrijfstijl, geen moeilijke woorden of ingewikkelde beeldspraak.
Voor mij was het een eerste kennismaking met de boeken van Jane Harper en is mij niet tegengevallen.
De Overlevenden krijgt van mij 3 sterren.

Meer recensies van Claudia Bosman