Dun verhaal maar wel veel humor

Claudia Bosman 27 augustus 2019

Mack Dime is de eerste Nederlandse actieboeken serie. Het verraad van Lady Charlamane is het eerste deel van de serie maar door de vele verwijzingen naar gebeurtenissen in het verleden krijg je dat idee niet. Het maakt je wel nieuwsgierig naar het verleden van de personages. Misschien dat daar meer duidelijkheid in komt als de prequel verschijnt, dat tevens het tweede deel van de serie is.

Na de proloog wordt al snel duidelijk wat voor type Mack is en dat actie en geweld de boventoon voeren in het boek. Het verhaal heeft zo goed als geen diepgang en sneeuwt onder door al het geweld. Al die snel op elkaar volgende schietscenes was ik op gegeven moment wel zat. Wat wel heel erg fijn is aan dit verhaal, de korte hoofdstukken, makkelijk leesbare taal en vooral de humor. Wat heb ik in een kreukel gelegen om sommige stukjes.

Meer recensies van Claudia Bosman