ongemak

cmoudeelferink 06 januari 2021
Mag eigenlijk geen recensie genoemd worden, wat ik hier neer ga pennen.
Heb het boek opzij gelegd en besloten er geen tijd meer in te steken. Voorlopig in ieder geval niet.
Zal ook wel komen door combinatie van inhoud en uiterlijk: de bieb reserveerde voor mij een grootletter editie van dit boek en dan ook nog eens een XL-editie. Afschuwelijk om 2 bladzijden met alleen maar zwarte inkt voor me te hebben met nauwelijks wat witte ruimte.
Toevallig vind ik dat nogal belangrijk, bij welke tekst dan ook.

Gecombineerd met de gedetailleerde beschrijvingen van het minste of geringste
vuitlje wat je voor ogen komt kan ik het niet opbrengen de diepere betekenis van het boek mee te krijgen, die het ongetwijfeld heeft. Ben een beetje verzadigd van de jeugd in o.a. refo milieus. Niet voor mij weggelegd.

Ik ben begonnen in Astà van de IJslandse schrijver Stefansson; dat grijpt me meteen bij de strot...

Meer recensies van cmoudeelferink