Tegenvallende feel-good roman

coravelt 14 oktober 2023
Ik had eerder iets van Karen Swan gelezen en dat speelde in de jaren 30 van de vorige eeuw in Schotland. Prachtig! Maar na de eerste honderd bladzijden van dit boek overwoog ik echt te stoppen. Een simpel verhaal waarin het gaat over blingbling, geld en natuurlijk liefde. Voordat er echt een verhaal op gang komt, ben je bijna aan het einde van het boek. Ja, Swan schrijft over details, maar niet die van het leven op een Schots eiland met zijn bijzondere natuur en bijzondere mensen, maar over kleding, make up, lifestyle van de rijken. Ik kon er niet in komen, het stond zo ver van me af. Eindelijk vlak voor het einde wordt het enigszins spannend, maar zo voorspelbaar. Een eenvoudige feelgood roman.

Meer recensies van coravelt