Heerlijke historische roman

coravelt 01 juli 2021
Als geschiedenisfan lees ik graag historische romans. En deze beviel me. Een goed geschreven liefdesverhaal, met ontwikkeling. Familiekwesties, liefde, verzet tegen liefde, rouw en verdriet komen voorbij. Heel eenvoudig zie je de Eerste Wereldoorlog op het toneel komen. Geen langdradige uiteenzettingen, maar de geschiedenis komt logisch in het verhaal voorbij. Ook het leven van rijk en arm in Zweden aan het begin van de twintigste eeuw leer je goed kennen. Agneta is enerzijds een krachtige vrouw, maar ze heeft haar plekje in de wereld nog niet gevonden. Wil ze verder in de artistieke wereld, of ligt er een ander plan voor haar klaar in het leiden van een paardenboerderij?

Meer recensies van coravelt