Gezellig (voor)leesboek

coravelt 09 november 2023
Op de voorkant van het boek staat een vrolijk zwijntje. Hij heet Kliko en is dol op zijn oma. Hij luistert naar alles wat oma zegt. Soms is hij ongehoorzaam. Maar dan maakt hij het weer goed met oma. Door oma een kusje te geven. Dat vindt oma fijn. Ook laat hij een boertje. Dat klinkt zo gezellig. En nog een windje, want dat vindt oma lekker ruiken.
In het bos komt Kliko andere dieren tegen. Kliko wil hen graag helpen en gelukkig maken met kusjes. Maar zij zijn heel anders dan oma, ze vinden hem vies. Hoe moet dat nu verder gaan? Heeft Kliko nu geen vriendjes meer?
Een boek met kleurrijke tekeningen van Michel de Boer, vooral om voor te lezen (4-6 jaar), maar als je kind iets ouder wordt, kan het boek ook zelfstandig gelezen worden. Dubbel plezier dus. Het verhaal is grappig, gezellig en ook een beetje uitdagend wat taal betreft. Je kind leert dus terwijl het plezier heeft. Helaas is een rode prullenbak bruin van kleur getekend, dat kan verwarrend werken. Maar dat is dan ook het enige minpuntje. Enneh…. Ik verklap alvast dat het goed afloopt!

Meer recensies van coravelt