Spannende jeugdliteratuur

coravelt 09 juni 2021
De vijf zussen Jennifer zijn van slag. Hun moeder ligt in het ziekenhuis. Dat doet hun gedrag geen goed, ze worden geschorst van school. Als vader hen meeneemt naar Schotland, komen ze terecht op een eiland dat alleen bewoond wordt door vijf pony's. Het is onbereikbaar voor mensen in deze tijd van het jaar. De meisjes leren samenwerken, elkaar waarderen en bedenken een plan om de pony's te redden.

Wat mij betreft is dit een meidenboek voor 12 tot 16 jaar. Ondanks mijn afwijkende leeftijd van 57 jaar las ik het met veel genoegen. De schrijfstijl deed me denken aan wat ik in mijn kindertijd las. Duidelijk, niet te kinderachtig, met veel toegevoegde waarden. Zo steek je er ongemerkt ook nog eens iets van op. En dat gaat totaal niet ten koste van het verhaal.

Lange tijd niet zo'n goed tienerverhaal gelezen!

Meer recensies van coravelt