Prachtig en ontroerend verhaal!

Corina 26 maart 2021
Met onze leesclub #the_no1_ladies_bookclub
Mochten wij de nieuwe roman van @jerradhoff proeflezen.

'Soms kan het leven lief en mooi zijn.
Soms kan het leven vals en wreed zijn.

Het verhaal gaat over de
De 61-jarige, zeer succesvolle modeontwerpster Chiara Arrighetti. Zij leidt een bestaan waar velen alleen maar van dromen. Na lang te hebben geweigerd om over haar privéleven te praten, besluit ze na de dood van haar ouders
een eind te maken aan het stilzwijgen en huurt ze journaliste Francesca in om haar autobiografie te schrijven.
Ze verteld wat ze heeft doorstaan als klein meisje, en over haar eerste successen. Haar eerste liefde, en haar geheim wat ze zo lang verborgen heeft gehouden.

Een dag die voor Chiara nooit is vergeten. Een dag die al een halve eeuw zijn weerslag heeft op de keuzes, de liefde en het geluk in haar leven. Door het gruwelijke dat is gebeurd. En door wat ze toen heeft gedaan.
Gebaseerd op ware gebeurtenissen.

Dit boek was mijn eerste kennismaking met de auteur Jerrad. Ik wist niet wat ik kon verwachten van deze roman.
Maar ik ben zeer verrast.
Het is zo'n prachtig, maar ook ontroerend verhaal. Ik heb zelfs meerdere traantjes weggepinkt.

Het verhaal is mooi en vooral beschrijvend verteld. Ik was niet alleen aan het lezen maar keek in mijn gedachten naar een film.
Normaal houd ik niet zo van tijdsprongen, vind ik het vaak verwarrend. Maar bij dit boek past het. Het is op een hele mooie en duidelijke manier gedaan.
Chiara verteld haar verhaal en blikt terug op haar jeugd. Maar ook op haar eerste successen en haar eerste liefde.
Het verhaal bevat veel onderwerpen en veel personages. Maar het is zo perfect uitgewerkt. De verhaallijn klopt, en het mooie is dat alles op zijn plek valt en ook terug komt in het verhaal. De personages zijn goed uitgewerkt. En ik hou van Chiara wat een mooi persoon. Zo'n warme liefdevolle, en vooral sterke vrouw. Ik heb Chiara in mijn hart gesloten.
En de filmische schrijfstijl van Jerrad, ik zag zelfs de jurken voor me.
Ik vraag me af hoellang Jerrad aan dit boek gewerkt heeft. Want het is echt top gedaan!

Meer recensies van Corina