Spannend

Boek: Het verloren lijk
Auteur: Nancy Bastiaans.

Het Verloren lijk is een thriller met een vleugje science fiction. Hoofdpersoon Lil Magil krijgt een ongeluk, of beter: het lijkt op een ongeluk. Daarna verandert haar leven als ze gerekruteerd wordt voor de geheime organisatie Dravenge. Het verhaal leest als een actiefilm, gebeurtenissen volgen elkaar in hoog tempo op. Het lukt Nancy Bastiaans goed om de scenes beeldend te schrijven en vanuit de hoofdpersoon waardoor ik als lezer dicht op de huid van Lil Magill zit.. Voordat Lil het doorheeft is ze verwikkeld in spionage en de daarbij horende contraspionage. Niets is wat het lijkt, waardoor ze heen en weer geslingerd wordt tussen vertrouwen en wantrouwen. De hoofdstukken met een flashback zijn verrassend, vooral omdat ze vanuit de antagonist zijn geschreven.

Ik merkte wel dat ik door de hoeveelheid namen een paar keer moest terugbladeren om te zien wie de persoon ook alweer is. Dit verstoorde het lezen echter niet, het is een spannend verhaal en ik kon het boek bijna niet wegleggen.

Meer recensies van Corine Binnekamp