Intrigerend verhaal!

corine-fraikin 14 augustus 2020
Dagboek van mijn verdwijning van Camilla Grebe. ⭐⭐⭐⭐ Dit is het tweede deel met inspecteurs Peter en Manfred en profiler Hanne. Dit keer onderzoeken ze een coldcase-zaak. Acht jaar geleden is in Ormberg, bij de steenhoop, de schedel gevonden van een jong meisje. De vondst werd gedaan door de tiener Malin. Malin is nu politieagente en wordt samen met Andreas toegevoegd aan het team. Ze kunnen Malin goed gebruiken omdat ze veel weet over het dorp. Ormberg is een zogenaamd krimpdorp. Alle fabrieken zijn gesloten, dus de werkeloosheid is groot. Jongeren trekken weg naar Stockholm. Wel wordt er een asielzoekerscentrum geopend. Als ze twee weken bezig zijn met het onderzoek verdwijnen Peter en Hanne. Uiteindelijk duikt Hanne volkomen in de war en gewond op uit het bos. Ze weet niet meer wat er is gebeurd. Dit komt niet alleen door de schok, maar door beginnende dementie die ze angstvallig probeert te verbergen. Dat lukt haar door een dagboek bij te houden, maar het dagboek is verdwenen. De enige die haar en het boekje heeft gezien is de tiener Jake. Jake neemt het mee en begint te lezen. Langzaam maar zeker vallen alle puzzelstukjes op zijn plaats. Kan Jake het oplossen? En loopt Hanne geen gevaar? Mooi verhaal geschreven vanuit twee perspectieven: Malin en Jake. Zeker een aanrader!

Meer recensies van corine-fraikin