De poppenspeler

Gelezen 136 Aan het lezen 5 Wil ik lezen 129 Favoriet 3 Recensies 5
Thrillers & Spanning Artikelen 2 Lijsten 2 Spots 1   Topics 0
Zakenman Tom Blixen heeft Zweden verruild voor Moskou en werkt bij de invloedrijkste bank van Rusland. Als zijn leiding gevende Rebecka wordt gepasseerd bij het verzoek een deal te begeleiden, kan Tom zijn geluk niet op. Zijn nieuwe cliënt is Ruslands grootste oliemaatschappij, geleid door de zeer machtige en gevaarlijke oligarch Boris Romanov. Al snel wordt Tom meegevoerd in het decadente nachtleven van Moskou en raakt hij verstrikt in een spiraal van samenzweringen en geweld. Als zijn beste vriend wordt vermoord, voelt Tom zich verantwoordelijk voor diens vrouw en dochter: zijn ex-geliefde Olga en de zesjarige Ksenia. Langzaamaan bloeit er tussen hem en Olga iets moois op, maar dat wordt verstoord door een desastreus ongeluk. Terwijl Tom op onderzoek uitgaat naar de ware toedracht van het ongeluk, merkt hij dat niet alleen zijn eigen leven maar ook dat van Ksenia gevaar loopt.

Grebe & Leander-Engström hebben een ijzingwekkend spannende thriller geschreven, die een fascinerende inkijk in de jetset van Moskou geeft. De poppenspeler is deel een in de Moskou Noir-trilogie.

Literaire thriller
Moskou Noir (1)
Edith Sybesma
Ambo|Anthos
23 oktober 2013
11 januari 2018

1 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Samantha Stroombergen Auteur

Het grijpt je vast en laat je niet meer los

door: Samantha Stroombergen 2 likes

Rusland, een land dat vrij dichtbij ligt maar desondanks gehuld is in mysterie. Wat gebeurt er nu eigenlijk in het Kremlin? Welke verhalen worden er in de doofpot gestopt? De Zweedse zakenman Paul Leander-Engström heeft jarenlang voor de Russische inlichtingendienst in Moskou gewerkt, waar hij...

Reacties op: De poppenspeler