In slaap gevangen

Rank 467 Gelezen 179 Aan het lezen 7 Wil ik lezen 299 Favoriet 8 Recensies 21
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Spots 5 Top25's 1   Topics 0

Het geluk heeft de achttienjarige Samuel in de steek gelaten en hij moet vluchten voor zowel een drugsbende als de politie. Een vacature voor verzorger van een gehandicapte jongen in een afgelegen huis aan de kust lijkt hem dan ook de perfecte manier om van de radar te verdwijnen. Manfred Olsson probeert ondertussen zijn verdriet en schuldgevoel over het ongeluk van zijn dochter te vergeten door zich op zijn werk te storten. Hij wordt belast met het onderzoek naar het aangespoelde lichaam van een jonge drugsdealer, een bekende van de politie, die al enkele maanden vermist werd.
Samuel raakt langzaam gewend aan zijn rol als verzorger, maar als hij ’s nachts wakker wordt van harde geluiden en geschreeuw, besluit hij zich stil te houden. Dan spoelt er nog een lichaam aan, dit keer van de zoon van een rijke familie.

Literaire thriller
Cargo
06 februari 2020
06 februari 2020

veravb Hebban Recensent

Ziekelijke aandacht

door: veravb

In slaap gevangen is het derde boek dat Camilla Grebe (1968) solo geschreven heeft. Daarnaast heeft ze met haar zus Åsa Träff de ‘Siri Bergman’-serie geschreven en met Paul Engström de ‘Moskva Noir’-trilogie. In slaap gevangen is uit het Zweeds vertaald door Ydelet Westra.

Het boek bestaat uit zes...

Reacties op: In slaap gevangen