De handelaar deel 2

VN:

De handelaar

Gelezen 88 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 106 Favoriet 7 Recensies 5
Thrillers & Spanning Lijsten 2 Spots 3   Topics 0

In het tweede deel van de serie Moskou Noir van Grebe & Leander, De handelaar. wordt de Zweedse ambassadeurszoon op een zomernacht dood gevonden in Moskou. Naast hem ligt een zwaargewonde callgirl, die tegen alle verwachtingen in weet te overleven. Rechercheur Skoerov wordt op de zaak gezet. Hij laat zijn vriend Tom Blixen solliciteren op de baan die de overledene had bij het Russische bedrijf Maratech. Tom ontdekt algauw dat Maratech een dekmantel is voor illegale wapenhandel en vermoedt een complot dat reikt tot in de allerhoogste politieke kringen. Ondertussen werkt Rebecka Hägg, Toms vriendin, aan de grootste financiële deal van haar leven. De verkoop van aandelen aan de Amerikaanse bank Lehman Brothers zal haar in één klap miljonair maken.

De handelaar van Grebe & Leander geeft een prachtig beeld van de duistere kanten van Moskou. Schrijfster Camilla Grebe verdiende haar sporen als thrillerauteur samen met haar zus Åsa Träff. Paul Leander-Engström heeft de Russische zakenwereld van binnenuit leren kennen. Voor Moskou Noir bundelden ze hun krachten.

Literaire thriller

2 keer bewerkt, laatste bewerking door Salustia

Samantha Stroombergen Auteur

Wie is de Russische mol?

door: Samantha Stroombergen

De laatste maanden zijn de media doorspekt met artikelen over Rusland. Denk bijvoorbeeld aan de vergiftiging van een dubbelspion in Londen, de volgens de Russen ‘nepslachtoffers’ van de gifgasaanval in Douma en hun vermeende betrokkenheid in de Amerikaanse verkiezingen. Het land houdt de gemoederen...

Reacties op: De handelaar