Hooggespannen verwachtingen vielen een beetje tegen

corine-fraikin 16 oktober 2020
Uit het leven van een hond van Sander Kollaard. ⭐⭐⭐ Dit boek is de winnaar van de Libris Literatuur Prijs van 2020. Mijn verwachtingen waren hooggespannen, maar ik vond het jammer genoeg een beetje tegenvallen. Het verhaal beslaat 1 etmaal en gaat over de alleenstaande 56-jarige Henk die als IC verpleegkundige werkt en samen met zijn hond Schurk woont. Henk heeft een drukke dag voor de boeg. Hij merkt echter bij het wakker worden dat Schurk niet in orde is. Na onderzoek blijkt hij hartfalen te hebben. Dat is natuurlijk verdrietig. Schurk krijgt medicijnen en Henk gaat verder met zijn dag. Hij ontmoet veel mensen. Zijn broer Freek en diens vrouw Julia. Hun jarige dochter Rosa. Maaike in het verpleeghuis. Mia aan de waterkant en in de bus. En Mia is degene die Henk in vuur en vlam zet. Kan één dag zo vol zitten met tegelijkertijd liefde, wanhoop, verdriet en onverschilligheid? Lees en oordeel zelf.

Meer recensies van corine-fraikin