Keizersgracht 268

Corine Severijns 29 maart 2022
Met het boek Houtrot (oorspronkelijk gepubliceerd in 2017) won Rinske Hillen de ANV Debutantenprijs. Waar een debuut één van de beste manieren is om interessante schrijvers te ontmoeten, leerde ik van haar bestaan via haar recente boek Mannenmaal (tip!!). Na het lezen van dit boek ben ik direct op zoek gegaan naar meer van haar hand.
Houtrot gaat over het drama dat zich afspeelde op Keizersgracht 268 (en 270) te Amsterdam. Op 11 februari 1998 stort dit monumentale pand in. De instorting werd ingeleid door zich voortplantende verplaatsingen en scheurvorming hetgeen met een oorverdovend en onheilspellend gekraak gepaard ging. Rinske Hillen heeft haar boek Houtrot geïnspireerd op deze geschiedenis.

Meer recensies van Corine Severijns