Een boek om je in Schotland te bevinden

Daantjuhsbooks 05 april 2023
De cover van dit boek in combinatie met de flaptekst maakten mij heel nieuwsgierig naar Vloek van vuur en schaduw. Emmy van Ruijven heeft een schrijfwijze waar je snel in zit en het is heel prettig dat veel karakter goed voorgesteld worden. Dit maakt dat ik gelijk eigenlijk in het boek zat en het gevoel had dat ik met de hoofdpersonen mee kon leven.

Ik weet zelf eigenlijk niks over hekserij, en heb hier nog nooit overgelezen. Maar voor mensen die nog niks weten over hekserij is dit een boek die goed te volgen is. Bepaalde dingen worden ook uitgelegd en ik kon mij dingen goed inbeelden.

Aan het begin van het boek wordt Maire geïntroduceerd en naar mate het boek vordert komen er meer personen bij. Door het boek heen komen er spannende gebeurtenissen en er was voor mij eigenlijk niks wat voor de hand liggend was. Ik kon dan ook moeilijk het boek wegleggen eigenlijk. Soms droomde ik dan ook zelf dat ik op een kostschool zou zitten in Schotland.

Vloek van vuur en schaduw is een boek die ik aanraad voor mensen die houden van young adult/fantasy. En het is ook zeker toegankelijk voor de jongere lezer vanaf ongeveer 15 jaar.

Meer recensies van Daantjuhsbooks