Jenny Colgan - Kerstboekwinkel

Daniella 28 december 2023
Ik heb voor de buddyread van @Ilonaslevenbijls en dankzij @lsamsterdam een recensiexemplaar van dit boek mogen lezen. Hartelijk dank hiervoor en wat een fantastisch kerstboek! Echt heerlijk om te lezen met een kerstboom op de achtergrond, leuk voor de sfeer. Ik vind de papieren cover ook echt prachtig, ook met de gouden folie letters en sterren, maar eigenlijk moet je deze live bewonderen. Bijna jammer dat de e-book niet dezelfde cover heeft.

Jenny Colgan schrijft enorm beeldend en dat zorgt ervoor dat je je goed in het verhaal kunt inleven dat zich afspeelt in Edingburgh en in de mooie Kerstboekwinkel van Mr McCredie. Deze staat op het punt om alles kwijt te raken. Carmen verliest vlak voor kerst haar baan en krijgt de kans om de Kerstboekwinkel nieuw leven in te blazen en doet dit met enorm veel creativiteit, ze wint echt het hart van de buurt. De hoofdrolspeelsters zijn toch echt wel de zussen Carmen en Sofia. Ze zijn enorm verschillend, Sofia echt perfect en alles loopt bij haar op rolletjes en Carmen waar echt alles misloopt en dat toch haar karakter vormt, ook de relatie tussen hen is complex en moeizaam. En het is mooi te zien hoe de zussen uiteindelijk meer naar elkaar toegroeien. En de mooie band die Carmen met haar nichtjes en neefje opbouwt. En ook de onsympathieke nanny Skylar heeft een goede rol in dit verhaal. Heerlijk hoe je je mening al gaat vormen door alleen al te lezen over ze. Daarnaast zijn er natuurlijk ook de romantische verwikkelingen met de aantrekkelijke over een paard getilde schrijver Blair die houdt van teasen en de rustige dendroloog Oke die moeite heeft zichzelf bloot te geven. Dit vond ik aan het einde wel wat afgeraffeld, maar ben blij om gisteren bij de leesclub te horen dat dit pas een deel 1 is en er een deel 2 volgt. Die komt echt op mijn wensenlijstje! Wel knap hoe alles al uiteen gezet wordt in dit eerste deel en er zijn zat losse eindjes die hopelijk vervolgd worden in een deel twee.

Wat mij betreft echt een aanrader en een superleuke feelgood, leuk met kerst, maar ook daarbuiten goed te lezen.

Meer recensies van Daniella