Slay your demons

Daphne29 06 april 2020
We worden meteen in het verhaal gesleurd. We ontwaken samen met Allie in een brandende stad die compleet verlaten lijkt. Dit verandert gauw als Allie het eerste monster tegenkomt. Ze moet de monsters verslagen die haar willen verslagen. Daarbij krijgt ze hulp van een trouwe viervoeter hond. Lukt het Allie om al haar monsters te verslagen? Of dreigen ze haar mee de diepte in te nemen?

Ik vond het een prachtig verhaal. Het einde had me even helemaal stil gekregen. Zo mooi! De achterliggende boodschap vond ik meer dan prachtig! Dit had ik helemaal niet zien aankomen. Het verhaal gaat over meer dan alleen monsters doden. Het is meer dan overleven. Het is een manier vinden om te overleven en van hieruit leren verder te leven. Het einde is heel pakken en mooi omschreven, het doet je nadenken over het leven en hoe je ermee omgaat. Het laat je stilstaan

Het boek heeft prachtige illustraties van de monsters. Dit vond ik zo geweldig! Ik vind het vaak jammer dat een fantasy boek geen tekeningen heeft van monsters, maar dit boek heeft dat wel en het voelde aan als een 7e hemel! Prachtig geïllustreerd en een absolute meerwaarde aan het boek!

Ik vond de liefde tussen Hond en Allie mooi beschreven. Allie leert Hond kennen in Hell City waarop ze onafscheidelijk worden van elkaar. Ik vond dit mooi om te zien hoe de twee elkaar beschermden en door het vuur wilden gaan voor elkaar.

Een dikke aanrader om zeker gelezen te hebben! Een must have voor elke boekenkast.

Meer recensies van Daphne29