Buitengewoon adembenemend

Daphne29 28 april 2021
Volledige recensie beschikbaar op: https://www.acourtofnephilim.be/l/unsinkable-lotte-van-de-noord-recensie/

Ik heb altijd al genoten van de film 'The Titanic'. Het tragische 'ongeluk' van het meest bekende schip aller tijde is nog steeds een veelbesproken onderwerp, zelfs na meer dan honderd jaar. Toen ik vernam dat Lotte van den Noort een nieuw boek ging schrijven, stond ik al meteen te popelen. De cover is gewoonweg adembenemend mooi. Een prachtige aanvulling voor mijn Hamley Books collectie!

Ik vond dit boek meer dan geweldig! Ik ben als het ware verliefd op het hele verhaal van en rond de Titanic. Ik werd onmiddellijk in het verhaal gesleurd en ik kon het boek niet meer wegleggen. Het verhaal is adembenemend, aangrijpend en ook entertainend. Het heeft een goede afwisseling tussen mysterie, drama en romantiek.

Het personage van Katharina vond ik super fijn om te lezen. Ze nam me mee op reis doorheen haar leven en ik voelde meteen een band ontstaan. Haar gevoelens zijn ook heel natuurlijk en realistisch en kwamen ook heel goed over. We zien haar echt vechten met de innerlijk strijd tussen goed en kwaad. Ze is vastberaden om iedereen te redden en dat geeft het mooie van haar karakter weer. Bij het personage van Benedict had ik onmiddellijk tegenstrijdige gevoelens. Ik vond dat hij soms raar kon reageren op Katharina. Dit zorgde voor weerzin naar het personage toe, wat het verhaal ten goede deed. Zo bleef ik alert en op mijn hoede voor zijn personage, omdat ik dacht dat hij misschien in het complot zou kunnen zitten.

Het verhaal zelf heeft heel veel herkenbare details die ervoor zorgde dat het verhaal ook heel echt leek. Het verhaal is deels fictief, en ik vond het met momenten moeilijk om fantasie van realiteit te onderscheiden. Dit vind ik persoonlijk een knap staaltje schrijfkunsten als je mij kan laten twijfelen aan bepaalde dingen in een verhaal.

Het boek was voor mij een echte page-turner. Het laat me maar niet los en ik kon geen genoeg krijgen van het verhaal. Ik ben heel blij dat het boek vertaald wordt naar het Engels. Het verhaal is zo goed, dat de rest van de wereld hier mee moet van kunnen genieten.

Dankjewel Lotte om mij mee aan boord te nemen van jouw Titanic. Want zo voelde het ook. Ik leek echt aan boord te zijn gestapt van de Titanic. Het magische verhaal komt opnieuw tot leven en ik kan hier absoluut geen genoeg van krijgen. Ik hoop in de toekomst nog veel boeken van jou te kunnen lezen!

Meer recensies van Daphne29