Een tot in de puntjes bedachte spectaculaire thriller

Wat is 'Ik ben Pelgrim' een geweldig boek, die ik dankzij Paulien en Rosan ben gaan lezen. Een boek wat mij heel wat kippenvel heeft bezorgd en krijgt daarom vijf dikke sterren.

'Ik ben Pelgrim' gaat over een spion die niet bestaat, die missies uitvoert waar niemand ooit wat van hoort. Bij een moordonderzoek in Manhatten wordt er een boek gevonden, geschreven door de beste spion die ooit heeft bestaan. Tijdens het onderzoek naar deze moord komt de spion iemand op het spoor en ontstaat er een zoektocht.

'Ik ben Pelgrim' wordt geschreven vanuit het oogpunt van de spion en een terrorist genaamd Saraceen. Het duurt even tot het verhaal echt op gang komt, maar dan valt alles samen en word je meegesleurd in een spannend en geweldig bedacht verhaal. Waar ook echt gebeurde en zeer ingrijpende dingen in voorkomen. De auteur heeft een geweldige schrijfstijl, vol details en het verhaal zit vol complexe situaties. Er wordt onderandere duidelijk hoe een doodgewone jongen kan uitgroeien tot een gevaarlijke terrorist.

'Ik ben Pelgrim' is het debuut van Terry Hayes en is vertaald door Henk Popken. De oorspronkelijke titel is 'I am Pelgrim.'

Instagram: @de_rijdende_boekenwurm

Meer recensies van De rijdende boekenwurm